Je verwacht van een AI chatbot anno 2025 toch íets meer dan alleen “Ik kijk wie je hierbij verder kan helpen. Wil je dat?” Zeker als je op zoek bent naar een fiets die ergens tussen het bol.com-magazijn en je voordeur spoorloos is verdwenen. Maar chatbot Billie, de digitale helpheld van bol.com, dacht daar duidelijk anders over.Fiets kwijt? Dan krijg je een rondje ‘klikken tot je klikt’Het begon allemaal met een simpele vraag: “Ik heb twee fietsen besteld, maar er is er maar eentje bezorgd.” Voor de gemiddelde klantenservice een kwestie van even checken en oplossen. Voor chatbot Billie? Een kans om in een eindeloze loop van nutteloze vragen te belanden.Na het selecteren van het juiste artikel (wat je meerdere keren moet bevestigen, want je weet maar nooit of je ineens een ander product bedoelt), komt Billie met het briljante advies: neem contact …
Lees het gehele artikel
Bron: Bol.com-chatbot ‘Billie’ doet de ‘I’ van Artificial Intelligence niet bepaald eer aan | sgxl